Reakce na Facebooku mírně rostou, ale pořád převládá Líbí/Like

Potvrzuje se očekávání, další reakce nad rámec Líbí jsou užívány málo. Stále jsou matoucí, kdy není jasné co znamenají. A nejen pro špatné překlady

Čerstvá analýza od společnost Unimetric ukazuje, že Reakce (rozšíření možností reagovat nad rámec klasického Libí/Like) na firemních Stránkách od uvedení mírně vzrostly, stále ale platí, že 93.5 % z reakcí tvoří staré Líbí/Like. Od ledna se Reakce z 60 průměrných na příspěvek dostaly na 80, špičku ale měly někdy v polovině června.

Na konci března bylo 93 % z Reakcí původní Like, ale na konci června byl podíl 92.6 %. Pořád to ale znamená, že mírně přes sedm procent z reakcí je rozděleno na další varianty.

U těch je zajímavé, že největší růst zaznamenala Sad (Smutný) reakce, ta ale patří v počeštěném Facebooku k těm, které jsou přeloženy do jiného významu, zde do podoby To mě mrzí. Největší podíl z reakcí (47 %) má ale Love, která je do češtiny neznámo proč přeložena jako Super.  Jak můžete vidět na následujícím grafu, nejméně v oblibě je Angry (To mě štve).  Průměrný firemní příspěvek pak získá 36 Love, 15 Haha, 10 WOW, 9 Sad a 7 Angry.

reakce-casovy-vyvoj

K výše uvedenému je nutné zdůraznit, že jde o firemní Stránky (32 tisíc Stránek a vzorek 6.2 miliardy příspěvků). Jako všechny masivní průměry i tento znamená, že pokud na své Stránce (či Stránkách) vidíte něco jiného, tak to neznamená v zásadě nic. Máte jiné příspěvky, máte jiné fanoušky, v případě stránek v Česku jsou Reakce navíc pozměněny špatným překladem, stejně jako je tomu v jiných zemích (kde jsou pozměněny jinak). Záleží i na tom, jak se fanoušci naučili vnímat obrázkovou formu Reakcí, protože i tu lze chápat různě.

reakce-vyvoj-zbytku

Český nástroj Zoomsphere nabízí zdarma dostupnou pomůcku pro analýzu reakcí na Stránkách, které spravujete. Můžete se sice podívat jenom na jeden měsíc, ale i tak to může být docela zajímavé (dozvíte se i srovnání s předchozím měsícem). Zjistíte tam i jaké příspěvky získaly nejvíce konkrétních reakcí.

reakce-podil

Příklad na obrázku níže je pro Stránku Pet Center CZ. Je tam vidět i to, jak se mohou objemy i typy Reakcí velmi lišit měsíc od měsíce. Záleží na tom, jaké příspěvky v daném měsíci vyvolaly nejvíce reakcí.

2016-07-31-15_44_33-www-zoomsphere-com_facebook-reactions-analytics_pages

U Stránky Pet Center CZ v červenci 87.5%  tvořily Líbí/Like a a na druhém místě je se 7.2% Angry. Nejvíce reakci vyvolal příspěvek s obrázkem klíštěte, dle očekávání. Pohled na obrázek stačil, aby fanoušci využívali i jiné reakce, než Líbí. Přesto tento příspěvek má 51 x Like/Líbí vs 30 x Angry (ve skutečnost tedy české To mě štve).

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s